Coppens weet veel over waterstof
Peter Coppens weet bijna alles over de toepassingen van waterstof. Hij leidt ons twee uren lang rond op de 'cleantech campus van de toekomst' op industriepark Kleefse Waard in Arnhem dat onlangs al het Beste Bedrijventerrein van Nederland is genoemd. Hij vertelt aan de lopende band succesverhalen van de samenwerking tussen de hogeschool HAN, de overheid en startups in het voormalige Akzo-complex.
"Gerben van HiTalent hielp mij twee jaren geleden aan deze job", vertelt Peter Coppens. "Er was weliswaar geen vacature, maar ze zochten wel iemand met verstand van composiet oplossingen voor de mobiliteit en dat had ik."
Er ontstonden gesprekken en Peter Coppens raakte weer aan de slag, hoewel steeds in een iets andere rol. "Je weet op voorhand niet waar het eindigt."
Uitstekend
"Dat contact met HiTalent is mij uitstekend bevallen." Zijn functie is nu business developer. "Ik doe drie dingen. Ik breng de waardeketen in beeld, ik zoek contact en verzamel informatie van een scala aan interessante bedrijven en ik bezoek allerlei technische conferenties." Wat hij dan precies doet, vragen we nog maar een keer, waarop het antwoord luidt:
Uniek
"Ondernemers praten vaak over hun Unique Selling Point (USP). Ik heb iets unieks en dat jij van mij kunt kopen. Vaak zijn mensen daarin echter helemaal niet geïnteresseerd. Dat werkt bij veel mensen niet. Je moet juist praten vanuit de klant. Wat heeft de markt aan jouw product of jouw dienst? Dat heet een UPB (Unique Perceived Benefit), de tegenhanger van USP. Daar moet je jouw processen op aanpassen. De gouden regel is de klant is niet geïnteresseerd hoe goed jij denkt dat je bent, hij wil alleen weten wat hij er aan heeft, wat zijn de voordelen?
Wil jij ook een baan die past bij jouw talent?
Maak dan nu een afspraak voor een gratis loopbaancheck, of kijk op hitalen.nl/droombaan voor meer informatie.